Klávesové nástroje
Studium:
Od 4. ročníku - povinný předmět komorní hra - formou čtyřruční hry, klavírním doprovodem.
Hra na klavír
Vyučující:
- Irena Benová
- Danuše Davidová
- Alžběta Diviš
- Josef Macek
- Irina Švédová
- Jana Ristovská
- Jana Valentová
- Miloslava Váňová
- Petr Vočka
- Petra Minářová
- Libuše Zámečníková
pobočka v Hanušovicích:
Žáci klavírních tříd si postupně osvojují pianistické návyky a dovednosti, uplatňují se v sólové, časem i v komorní či orchestrální hře. Vystupují na akcích a koncertech školy.
Posláním klavírního studia je vzbudit u dětí zájem o nástroj a probudit lásku k hudbě.
Při výuce věnujeme pozornost rozvoji jejich přirozených hudebních aktivit - rytmickému cítění, hudební tvořivosti a citu pro hudbu.
Děti postupně zvládnou základní technické, harmonické a výrazové prostředky, které jim umožní poznat barokní, klasickou, romantickou i soudobou klavírní literaturu.
V průběhu studia se naučí rozlišovat hlavní zásady interpretace různých stylů a žánrů při sólové i komorní hře.
Hra na elektronické klávesové nástroje
Studium:
Přípravné studium 1 - 2 roky
Od 4. ročníku - povinný předmět komorní hra - klavírní doprovod.
Vyučující:
- František Havelka
- Josef Macek
- Šárka Čížková
Keyboard je moderní elektronický nástroj s řadou specifik, umožňující kvalitní interpretaci sólových, komorních, i orchestrálních skladeb nejrůznějších stylů a žánrů. Po zvládnutí základních technických a výrazových prostředků hry spolu se zvukovými a technickými funkcemi nástroje se žákovi otevírají další možnosti propojení s nejrůznějšími digitálními technologiemi.
Hra na akordeon
Studium:
Od 4. ročníku - povinný předmět komorní hra - akordeonové duo
Škola umožňuje zapůjčení nástroje.
Vyučující:
Akordeon se v dnešní době prosazuje jako plnohodnotný sólový i doprovodný nástroj, umožňující kvalitní interpretaci sólových, komorních i orchestrálních skladeb nejrůznějších stylových období a žánrů.
Na začátku studia se žák seznamuje s nástrojem, se zásadami správného sezení a držením nástroje při hře. Postupně získává teoretické vědomosti a technickou zručnost ke zvládnutí nástroje.
Kvalitní interpretace se neobejde bez technické vyspělosti obou rukou, dokonalé měchové techniky a zvládnutí výrazových možností nástroje.